اهورا پی سی
اهورا پی سی

کانون خانواده اگر با معیار های درست عقلی و دینی تشکیل شود , کانون مهرومحبت و سازندگی می شود.

این راه کارها می تواند به گرمی کانون خانواده کمک کند :

1: دانش و مهارت خود را در زمینه آیین همسر داری افزایش دهید.

2: درباره مسائل میان خانواده با هم مشورت کنید.

3: به هم اعتماد کنید.

4: با یادگیری مهارت های ارتباطی , مانند به حرف های یک دیگر گوش کردن , احترام به عقاید و نظر های یک دیگر

5: هنگام اختلاف نظر به جای سرزنش کردن یک دیگر با شناسایی  مساله و یافتن را حل آن بپردازید

6: برای رسیدن به امنیت روانی و عاطفی در زندگی زناشویی  داشتن صداقت , انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهید.

7: در صورت به وجود آمدن هرگونه سوء تفاهم و سوء برداشت در نخستین فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرایندی مخرب و پیش رونده  تبدیل نشود.

8: به هرگونه ممکن رفتارهای مطلوب همسرتان را مورد توجه و تآیید قرار دهید به گونه ای که همسرتان بفهمد برایش ارزش قائلید.

9: تشویق و تآیید و بیان نکات مثبت به طور آشکار یا در جمع باشد و تذکر نکات منفی و انتقاد به طور محرمانه و در تنهایی صورت گیرد.

10: برای خصوصیات و نیازمندی های یک دیگر ارزش قائل شوید و در روابط کلامی , عاطفی,اقدام ها و تصمیم گیری ها به افکار و خواسته های همسرتان توجه کنید.

11: اگر رفتار خاصی برای شما مبهم است ساده ترین راه این است که از همسرتان هدف و علت آن رفتار را بپرسید و با روش های مسالمت آمیز ,صمیمانه  موضوع را روشن کنید.

12:  خشونت همسرتان را با خشونت پاسخ ندهید, خشونت را با سکوت پاسخ گویید و در موقعیتی مناسب درباره مسائله مورد نظر به بحث و گفتگو بپردازید.

13: بکوشید در سراسر زندگی به خصوص در روابط  خود و همسرتان , به جای هرگونه پیش داوری مشاهده اشکالات و ضعف ها , نقاط مثبت و قوت را ببینید, به عیارت دیگر به جای توجه به نیمه خالی لیوان به نیمه پر آن توجه کنید.

14: سعی کنید در برنامه ریزی برای فعالیت اجتماعی برای فعالیت های اجتماعی , اوغات فراغت , دید و بازدیدهای خانوادگی و نظایر آن به مشورت کردن با بکدیگر بپردازید و از یک جانبه گری بپرهیزید.

15: در هر فرصتی که پیش می آید , با همسر و اعزای خانواده تان ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنید.زن ها از صحبت کردن با همسرشان بیشتر لذت می برند بنابراین مردان باید فعالانه با سخنان همسرشان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند.

16: اگر هریک از زوج ها در شرایط خاصی نمی تواند به سخنان همسرش گوش کند باید صادقانه و صمیمانه این موضوع را به وی انتقال دهد و تقاظا کند صحبت کردن در باره آن موضوع را به فرصت دیگری واگزار کند.

17: هر از چند گاهی زوج ها در فضایی محرمانه , محبت آمیز و صمیمانه به ارزیابی رفتار در روابط یک دیگر بپرسند چه باید کرد تا روابطمان بهتر و با نشاطتر شود؟
18: همیشه در رویا رویی با مسائل و مشکلات خانوادگی خود را در وضعیت طرف مقابل قرار دهید و با قبول مسئولیت خود و انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات روی آورید.

19: زمان مشخص را برای گفتگو درباره مسائل و مشکلات و به اصطلاح درد و دل کردن با همسرتان اختصاص دهید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط اهورا